Alla inlägg under april 2013

Av Rebecca tylebrink - 29 april 2013 20:07

Blogga igen kanske, det har hänt väldigt mycket sen sist jag blogg... både roliga saker och mindre roliga men allt kan inte gå och man vill. En väldigt nära kompis har varit allvarigt sjuk elr han är allvarligt sjuk, han har inte fått reda på än vad det är för fel. jag är orolig för han för jag vill inte förlora han elr att han ska bli sämre. fast man märker inte att han inte mår bra.

Min systerson har fyllt 1 år och han bara växer och växer =)

har också varit i portugal med en klasskompis och två lärare, vi hade praktik där 3 dagar på en svensk skola. helt underbart var det :) det var så skönt och komma till värmen ett tag. och att jag fick åka med bettan och det var också kul för henne pratar men inte med så mycket nu. vi ar så tajta i 1:an och jag saknar och vara med henne ibland. för vi har alltid kul och skrattar. Men som tur är så har jag en underbar vän som heter Sandra <3 det sista jag vill är att såra henne. En av dom bästa sakerna som har hänt mig. tack för att du finns <3

Varför just jag och bettan fick åka var att vi uppfyllde lärarnas kriterier som dom ställde när vi skulle skriva våran motivering varför just vi skulle åka. Alla som går pedagogiska inriktningen fick skriva en motivering varför just dom skulle få åka men jag hade en tur så jag fick åka. :D 

när vi var där så besökte vi en svensk skola, portugisisk privat och kommunal skola. det var intressant och se hur skolorna såg ut där =) vi fick också lite fritid för shopping, stranden, och jag och bettan fick egen tiden tsm bara vi två utan Mats och Marinette. En resa jag aldrig kommer glömma.

Innan jag åkte så ahde jag 3 veckors praktik på åsbro skolan, bästa APL platsen någonsin, jag ska snart tillbaka och berätta om när jag var i portugal. och jag längtar tills jag får träffa alla igen. 

sen jag kom hem har det rullat på men det har varit svårt och komma igång igen med allt skolarbete efter APL:en och portugal.

Helgen som var har jag varit hos sandra, riktigt roligt och ha en tjejkväll med bara sandra. och i morgon är det valborg och det ska firas med boström och sandra.

och det har hänt mkt mer men orkar fan inte skriva allt. 

klockan börjar närma sig 9 och ska göra iordning för sängen. natti natti <3 

(bettan och jag på planet till portugal =) riktigt taggade )

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards